Time Flies! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Dennie Michielsen - WaarBenJij.nu Time Flies! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Dennie Michielsen - WaarBenJij.nu

Time Flies!

Door: Dennie

Blijf op de hoogte en volg Dennie

16 Januari 2014 | Nederland, Breda

Oi!

Lang over zitten wikken en wegen, maar uiteindelijk toch maar besloten om een reisverslag te gaan maken over m'n exchange naar Sheffield. Hoop dat ik elke week (zal vast op de brakke zondag zijn) een nieuw verhaal met foto's kan uploaden, camera gaat uiteraard mee voor de nodige kiekjes!

Hoop gezeik op de uni met allerlei documenten, op mailtjes werd niet/nauwelijks gereageerd maar inmiddels heb ik (volgens mij) alles geregeld, eindelijk. Schraal gedoe allemaal, maar het hoort er nou eenmaal wel bij.

Maar goed, genoeg daarover, belangrijkste is natuurlijk de reis zelf. Kamer is inmiddels ook rond, helaas nog wel een paar dagen in een hostel vertoeven omdat de kamer dan nog wordt nagekeken. Vanaf 6 februari een introductie voor de internationale studenten, benieuwd van hoe ver ze allemaal wel niet komen. Met een beetje mazzel loop ik nog een NACcer tegen het lijf! Overigens wel een van de dingen die ik het meest ga missen hier, de Avondjes/Middagjes NAC. Volgende week m'n laatste voor dit seizoen, tegen PEC Zwolle, samen met Thomas! Die avond ook een soort van goodbye-feest met een hoop bekenden en vrienden in de stad. Voor de laatste keer met heel het soepzooike naar de klote, zal wel goed komen!

Voor alles een laatste keer eigenlijk besef ik me nu pas: laatste keer Avondje NAC, laatste keer stappen, laatste keer vroeg de kooi uit voor de post. Achja, nieuwe dingen zijn ook weer mooi en 4 maanden zijn er toch echt maar 4. 4 februari is het dan zo ver, samen met Lucas de ferry nemen richting Hull vanuit Rotterdam. Ferry nais! (man man..). Vanaf daar nog een goed uur met de trein naar Sheffield en dan alles maar richting het hostel zeulen. Van de week eens beginnen met een lijstje, zie er nou al tegen op om alles in te pakken, haha.

Inmiddels het eerst uitje al gepland, Premier League of Darts doet Sheffield 10 april aan, laat dat nou net in de 3 weken vallen dat ik vrij van college ben.. Lekker lurken aan een bloemvaas bier zonder schuim en de longen uit je lijf schreeuwen. Lijkt me heerlijk om die sfeer eens mee te maken, op de tv is het vaak al genieten, laat staan als je tussen die dwazen zit. 'Daar paste gij wel tussen' zal menigeen nu wel denken haha!

Op de planning staat daarnaast gewoon studeren natuurlijk. Ga 3 vakken in Sheffield volgen, 2 gericht op Internationaal Recht en een op Vicitimologie. Klinkt godver allemaal duur, nondeju! Achja, zolang we maar authentiek blijven hè!

Mensen die dit lezen zullen me daarnaast ook kennen als een groot liefhebber van NAC/voetbal in het algemeen. 1 en 1 is 2, tripjes naar Liverpool, Manchester, Sheffield United/Wednesday en hopelijk naar Celtic of Rangers. Van elke club waarvan ik een wedstrijd bezoek een sjaaltje meenemen als souvenir, heb er al een van Millwall uit de vakantie.

Allerlaatst nog, m'n echte afscheid komt 1 februari, zoals Adriaan zou zeggen: Dan gaan we Hard, Bassie! Voor de laatste keer heel de boel weer eens ouderwets afbreken, met spierpijn de boot op. Helaas weinig stampfeestjes in Engeland, hoop er wel echt nog een of twee tegen te komen. Carnaval ga ik ook missen, heel erg jammer, zeker als ik aan de afgelopen editie denk. Zoals Theo Maassen ooit zei: Carnaval is die periode waarin wij gewoon 5 dagen helemaal onszelf zijn. En last but not least; ik word 21 in Sheffield, ook een leuke. Ja, leuk feestje bedoel ik dan hè, begrijp me niet verkeerd haha.

M'n adres zal ik later nog wel eens toevoegen, schroom je vooral niet om en kaartje o.i.d. te sturen, en als je daar nou geen zin in hebt, dan doe je het lekker niet, ook best.

Ik ga maar eens verder met nadenken over wat ik allemaal absoluut niet mag vergeten!

Cheers,

Dennie



  • 16 Januari 2014 - 23:07

    Stefanie :

    Pffff...een hele 4 maanden..Maar het gaat helemaal goed komen daar met jou. Wij gaan jou zeker missen..de gesprekken na de kantine, met knakworsten en chips..Maar dat halen we wel in..Ondanks de studie probeer er ook van te genieten. Zet boven aan je lijstje wat je mee moet nemen HET kerstcadeau van je vader :) Dennie we houden contact en vind het super je te gaan volgen daar in Engeland!! HAVE A JOLLY TIME OVER THERE!!!

  • 21 Januari 2014 - 12:12

    Jill:

    Lucas en jij hebben vakantie als Talisa en ik ook vakantie hebben! 1 en 1 is 2 he ;) hasta luegooooo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennie

De Brabantse gezelligheid vertrekt voor een goeie 4 maanden naar Engeland. Volg me, reageer, maar pis vooral je broek vol van het lachen. Het leven is tenslotte maar een feestje hè! Op naar een hele mooie periode in Sheffield!

Actief sinds 16 Jan. 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 8414

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 14 Juni 2014

Exchange in Sheffield

Landen bezocht: