Eat, sleep, rave, repeat - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Dennie Michielsen - WaarBenJij.nu Eat, sleep, rave, repeat - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Dennie Michielsen - WaarBenJij.nu

Eat, sleep, rave, repeat

Door: Dennie

Blijf op de hoogte en volg Dennie

17 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Aloha!

Hier weer een update vanuit Sheffield. Vandaag wordt de eerste dag dat ik nuchter ben, geen feest, niet naar de bar hier om de hoek, geen bier uit de koelkast pakken. Wat een dagen zijn het geweest hier zeg, écht elke dag kun je je hier helemaal de godverdomme in drinken als je wil. Overal zijn feest, activiteiten, niet normaal. En het mooie is dat ik er tot nu toe nog gewoon tijd voor heb ook haha! Zit hier een bar om de hoek waar bijna elke dag wel live sport wordt uitgezonden op groot scherm, pooltafels, je kan er heel goed eten en uiteraard een flink glaasje bier drinken! Afgelopen dagen dan ook wel een paar keer daar gezeten. Verder nog een aantal keer gaan stappen, druk, maar wel heel erg gezellig. Overal zijn ook huisfeesten, zo stonden we zaterdag ineens in een huis met een hoop onbekenden, gewoon gezellig. Daarna richting de uni voor een feest, Poptarts, elke zaterdag. Hadden geen kaartjes en dat bleek wel een grote fout te zijn: uitverkocht. Met een beetje mazzel aan 3 kaartjes gekomen en een hele mooie avond gehad. Op woensdag is hier een feest genaamd Corps, je moet gekleed in een witte blouse gaan met een zwarte stropdas. Deze woensdag niet geweest aangezien ik elke donderdag les heb van 9-4. Verder heb ik tot nu toe alleen een uurtje op maandag dus klagen mag ik zeker niet. Dikke kans wel dat ik komende woensdag ga ondanks die lange dag haha. Als ik de verhalen hoor en de foto’s zie dan belooft het wel veel goeds!

Van de week ook maar een sportkaart gehaald voor de fitness op de uni. Moet toch wel een beetje in vorm blijven natuurlijk! Ideaal, zit op ongeveer 15 min lopen van ons huis, gaan meestal joggend die kant op. Heel groot centrum, eigen zwembad zelfs. Nadeel is dat het er wel ontiegelijk druk is na een uurtje of 9. Vrijdag dan ook maar om 7 uur(!) gegaan met Nathan. Vandaag weer gaan sporten na college, heerlijk.
Colleges lijken best veel op de colleges in Tilburg, je gaat gewoon zitten, houd je smoel en luistert naar de docent. Verschil met Tilburg is dat mensen hier wél allemaal gewoon stil zijn. Ik volg hier 3 vakken, International Legal Theory, Advanced Issues in International Law en Responding to Crime. Hele leuke vakken, eerste vak bestaat uit een hoop discussies dus je moet echt ingelezen zijn, wil je mee kunnen doen. 2e vak gaat eigenlijk door op alles wat ik al in Tilburg heb gehad, Internationaal recht. Het laatste vak is echt nieuw omdat het veel meer op criminologie ziet. Zien we het recht ook eens van een andere kant, nooit verkeerd! Helaas blijkt het wel een eerstejaars vak te zijn en dan mag ik volgens de Erasmusbeurs niet volgen. Waarschijnlijk hoef ik alleen van vakcode te wisselen zodat het een keuzevak is, waardoor ik het wel mag volgen, maar dat wachten we nog even af. En daarnaast moet ik nog een vak via het internet volgen dat in Tilburg wordt gegeven, Europese Rechtsfilosofie.

Dan het leven hier in het huis. Toffe is dat er 7 flats zijn, vol met internationale studenten. Veel huisfeestjes en al een hoop bekenden gezichten. Onze kamer is wel tof, 3 leuke gasten, 2 zien we iets minder. Afgelopen zaterdag boodschappen online besteld, geen gesjouw dus meer van de winkel naar huis. Meteen voor een goede week vreten besteld dus we kunnen er weer even tegen. Overigens was 1/3e van het totaalbedrag alcohol, dus dan witte genoeg!

Inmiddels hier met Lucas en Nathan een nieuwe hype begonnen, tape op onze deuren plakken met de meest grappige of beledigende uitspraken. Alles laten zitten natuurlijk! Koken gaat ook prima hier, koken eigenlijk elke dag gewoon met z’n 3. Vanavond rijst met curry en kip en boontjes. Wat er overblijft mooi in de vriezer mikken voor later.

Dan nog heel kort over afgelopen zondag. Wat heb ik toch gelachen zeg. Hier NAC-Feyenoord gekeken, helaas niet op de tribune. Baal echt als een stekker dat ik er niet bij was. Maar wat was het weer slecht, sjonge jonge. Ben in 90 minuten 5 jaar ouder geworden. Gelukkig stond m’n rooie vriend in de goal, speelde een hele goede wedstrijd. En wat is het dan heerlijk om het al die Feyenoorders in te wrijven dat de Coolsingel weer leeg blijft dit jaar. Dat wij ooit pas 1x kampioen zijn geworden in 1919, dat maakt mij dan weer vrij weinig uit. Mijn dag was in ieder geval weer helemaal goed!

Hup NAC!

  • 23 Februari 2014 - 10:35

    Hans En Riek Van Gelder:

    Hallo Dannie wat leuk dat we je op deze manier kunnen volgen zo te lezen vermaak je jezelf wel en slaat de verveling nog nu toe. Geniet er van en haal het positieve eruit. Enne .......prijzen worden worden pas aan het eind van de competitie uitgedeeld. Succes. Groetjes vanuit Rotterdam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennie

De Brabantse gezelligheid vertrekt voor een goeie 4 maanden naar Engeland. Volg me, reageer, maar pis vooral je broek vol van het lachen. Het leven is tenslotte maar een feestje hè! Op naar een hele mooie periode in Sheffield!

Actief sinds 16 Jan. 2014
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 8412

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 14 Juni 2014

Exchange in Sheffield

Landen bezocht: