Football Weekend! - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Dennie Michielsen - WaarBenJij.nu Football Weekend! - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Dennie Michielsen - WaarBenJij.nu

Football Weekend!

Blijf op de hoogte en volg Dennie

07 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Aloha!

Weer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb, in de tussentijd een hoop meegemaakt, voornamelijk dit weekend dus daar gaan we weer!

Kan eigenlijk wel zeggen dat afgelopen weekend het mooiste weekend van m'n leven was. Gewoon moederziel alleen, op de zondag na, naar plaatsen afreizen voor maar één ding: voetbal. Vrijdagavond was de eerste wedstrijd, Leicester City, uitgerekend tegen Sheffield Wednesday. Leicester staat bovenaan en hebben dus dikke kans om kampioen te worden en te promoveren. Busreisje van een uurtje of 2 dus dat viel nog reuze mee. Aftrap om 19:45, voelde bijna als een Avondje NAC. Voor de wedstrijd even een sjaal gekocht voor de verzameling en daarna op m'n gemak m'n plek opgezocht in het stadion. Stadion zelf is heel mooi trouwens. Opvallend ook buiten het stadion, een kleine herdenkplaats voor overleden supporters, heel indrukwekkend. Zat achter de goal bij de fanatieke aanhang, midden in het gezang dus.

Leicester kwam 1-0 voor, speelde veel beter en verzorgder maar Wednesday toch op 1-1. Daarna domineerde Leicester en kwam het dik verdiend op de 2-1 door een schitterende vrije trap in de lange hoek! Gekkenhuis!

Na de wedstrijd op het gemakje terug naar het station gelopen, op de terugweg nog een paar biertje gepakt omdat m'n bus pas om 01:20 terug ging naar Sheffield.. Uiteindelijk om 4 uur thuis, 7:45 de wekker omdat ik om 10 uur weer in de bus moest zitten naar Wolverhampton, busrit van bijna 4 uur.

Uiteraard kwamen we rond 11 uur bij Derby in een enorme file waardoor in m'n aansluiting dreigde te missen. Wat bleek, mijn buschauffeur moest ook die aansluiting rijden dus ik kon meteen die bus instappen. Al met al dus een hele hoop gehaast, naar het stadion gerend omdat ik een kwartier voor de wedstrijd pas op het busstation was. Uiteindelijk gauw een sjaaltje kunnen scoren, programma's helaas uitverkocht en snel naar binnen gegaan. Plaats recht op de middenlijn, tussen de oude mannetjes. Voelde helemaal als een zondag middag naar NAC, hoop gevloek en getier, schelden op scheids (want die was heel slecht natuurlijk). Uiteindelijk een 2-0 overwinning op Petersborough, dik en dik verdiend. Ook de Wolves staan bovenaan dus die hebben ook een grote kans om te promoveren! Op de terugweg een man van 84 tegengekomen, tijd mee in de bus gezeten. Had al 69(!) jaar een seizoenskaart, was waarschijnlijk z'n laatste seizoen nu omdat het lichamelijk niet meer te doen was. Kwam uit Watford, een busreis van 2,5 uur heen en 2,5 uur terug. Hele mooie verhalen over de geschiedenis gehoord.

En dan zondag. Everton - Arsenal. Denk dat ik wel kan zeggen dat dat het beste voetbal was wat ik ooit live gezien heb. Zo snel, aanvallend, fel, heerlijk om te zien. En een 3-0 overwinning op een kansloos Arsenal wat niks in te brengen had. Geweldige sfeer bij Everton, kippenvel!

Inmiddels aan het bijkomen van het slaaptekort, flink geslapen vannacht. Morgenavond naar Sheffield United - Rotherham, een locale derby en zaterdag naar Stoke City - Newcastle!

De groetuh!