Whatareyatalkinbout? - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Dennie Michielsen - WaarBenJij.nu Whatareyatalkinbout? - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Dennie Michielsen - WaarBenJij.nu

Whatareyatalkinbout?

Door: Dennie

Blijf op de hoogte en volg Dennie

23 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Oi friends back in Holland!
Wat een week is het weer geweest hier in Sheffield. Maandagochtend fris en fruitig naar college, uurtje en weer klaar. Pest was dat ze even vrolijk de brandalarmen gingen testen om 7 uur ’s ochtends. Goeiemorgen! Verder eigenlijk heel de dag vrij weinig tot niks uitspoken, uitkijken naar het volgende feestje. Ik klaag niet! Hahaha.

Woensdag toch maar naar Corporation gegaan, een van de grootste feesten hier in Sheffield. Zo smerig als het maar zijn kan maar ontiegelijke mooie avondjes kun je daar hebben. Drank kost echt geen ene flikker, dus het was weer flink bal, haha! Dresscode is een witte blouse en een zwarte stropdas. 3x raden hoe die blouse er de volgende dag dus uitzag haha! Klein probleempje met de woensdagavond; donderdag college van 9-4. Uiteraard was ik van zattigheid vergeten om m’n wekker te zetten dus werd ik wakker van de wekelijkse alarmtest op donderdag. Duurt gelukkig maar een seconde of 10, maar je bent meteen wakker.
Aangekomen op de uni moest ik nog wat dingetjes regelen met een vak, bleek een eerstejaars te zijn en die mag ik niet volgen volgens de uni in Tilburg. Vak even omgezet, was zo gebeurd. Daarna nog 2 colleges gevolgd tot 4 en een kaartje weggedaan naar d’n opa! Ondertussen ook maar een nieuwe trui gehaald van de University of Sheffield. Donderdag toch maar besloten om de eerste nuchtere dag te hebben van de hele trip tot nu toe. Oeps?

Vrijdag maar lekker uitgeslapen, geen college op die dag. ’s Avonds maar weer besloten om te gaan stappen, feest genaamd Space. Georganiseerd door de Students’ Union, heel tof feest. Gebouw waar het gehouden wordt zit op ongeveer 15-20 min lopen van ons huis dus dat is heel goed te doen. Had m’n bandje van de vorige keer nog dus kon zo naar binnen wandelen. Heel de avond vooraan gebivakkeerd, flink wat bier en rum cola naar binnen gewerkt, gingen met sluit pas weer naar buiten. Wat een avond weer. Hadden alleen gisteren om om 10 uur te vertrekken richting Peak District, het grootste natuurgebied van de UK. Dus die 3,5 uur slaap deden best wel zeer haha! Uiteindelijk daar een héle mooie dag gehad, wel echt gruwelijk veel gelopen. Met een groep van een man of 12, wel heel gezellig. Samen lekker klagen over die ‘kutheuvel’. Na een tijdje begon ik ze spontaan ‘mountains’ te noemen haha. Uiteindelijk hebben we een van de hoogste beklommen en de alternatieve route naar beneden genomen. Door modder, stenen, steile afdalingen en koeienstront. En dat op de Air Maxjes, goeie dingen zijn het toch. Helemaal gebroken na die dag dus gisterenavond maar op tijd het mandje in gedoken.

Vanavond is het wel weer feest, schijnbaar een van de grootste studentenfeesten in heel Groot-Brittannië, Carnage. Vanmiddag een shirt ophalen en dat is je ticket waarmee je gratis binnen kan bij verschillende pubs in het stadscentrum. Feest zelf is vanavond pas, van 9-3. En maandagochtend om 9 uur weer vrolijk in de collegebanken! Wild gokje, ik denk dat ik erna maar even terug m’n nest in duik!

Inmiddels ook al wat andere leuke dingen op de planning. Zijn van plan om met een paar man naar Londen te gaan voor een weekend, daar een lekker biertje drinken. Ook van plan om een tripje te maken naar Oxford. En daarnaast niet te vergeten, heel veel voetbalwedstrijden. Gok dat ik voor volgende week maar eens een wedstrijd van Sheffield Wednesday of United ga bezoeken. En van elke thuisclub moet ik een sjaaltje kopen, ga een muur thuis helemaal volhangen met al die sjaals.

Houdoe!