Sheffield Wednesday, Carnaval. - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Dennie Michielsen - WaarBenJij.nu Sheffield Wednesday, Carnaval. - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Dennie Michielsen - WaarBenJij.nu

Sheffield Wednesday, Carnaval.

Door: Dennie

Blijf op de hoogte en volg Dennie

03 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Een hele goede maandagavond aan alle hossende mensen in Nederland!

Wat baal ik als een stekker dat ik carnaval dit jaar moet missen, zeker de legendarische maandag met Thomas bij Café de Beyerd in Breda. Meneer zal momenteel al wel lekker in de olie zijn, haha! Gelukkig heb ik carnaval niet helemaal hoeven missen, afgelopen dinsdag hadden we hier een heus carnavalsfeest! Lekker slechte muziek draaien en natuurlijk de nodige biertje drinken. Hele mooie foto’s gemaakt, haha! Dan maar een belofte voor volgend jaar: carnaval dubbel en dwars vieren, ik kijk er nu al naar uit.

Maandag, verslapen voor college doordat we zondag een grote kroegentocht hadden, oh wat slecht haha. Gelukkig ging het college vrijwel nergens over dus veel gemist heb ik niet. Die dag maar een beetje uit m’n neus gevreten, toch nog maar eens op de website van Sheffield Wednesday gekeken, wilde in het weekend graag een wedstrijd bezoeken. Wat blijkt, spelen ze die avond gewoon in de FA Cup (was eerst uitgesteld door de regen) tegen Charlton. Samen met Lucas naar de wedstrijd geweest, shirtje en sjaal gekocht. Héle mooie wedstrijd gezien, veel passie en strijd en de nodige sfeer op de tribune. Stonden op de fanatieke zijde, de Spion Kop, achter de goal. Fanfare op de tribune om de boel op te zwepen, kreeg er echt de kriebels van in m’n maag. Ook de weg naar het stadion, al die mensen die voor hetzelfde spelletje de deur uitkomen en in een grote menigte naar het stadion lopen. Uiteindelijk werd het 1-2 voor Charlton maar dat mocht de pret niet drukken.

Woensdagavond zijn we weer naar Corporation gegaan, het feest met de witte blouse en zwarte stropdas. Deze keer een iets minder vuile blouse, had een drankje (of 2) minder op, haha! Wel een hele leuke avond gehad, uiteraard donderdag weer college van 9-4 zoals elke week. De dag weer doorgekomen en die avond vrij weinig uitgevoerd. Vrijdag was ik vrij, dus rond een uurtje of 7 in de morgen met Nathan richting de sportschool om de drukte te ontlopen. Rond de middag is het echt niet te doen daar, zo vol met mensen.

Vrijdag hadden we een spontane kroegentocht met wat uitwisselingsstudenten, hele mooie avond gehad. Uiteindelijk gaan slapen toen het alweer licht werd, dus dan witte weer genoeg haha! Zaterdag kwam een vriend over van onze Aussie Nathan, wat een avond. Kings Cup gespeeld (drankspelletje), natuurlijk wat mensen een flink oor aangenaaid haha. Bijna in m’n broek gezeken van het lachen. Die avond zijn we naar Pop-Tarts geweest, wekelijks feest op de uni zelf, elke week uitverkocht. Lekker foute muziek uit de jaren 90-00, flink meelallen. Opnieuw laat of vroeg thuis, wat je wil.

Zondag lekker het gemakje gehouden, beetje uitgeslapen en in de regen toch maar een potje gaan voetballen met wat mensen. Zou een uurtje duren, uiteindelijk 2,5 uur bezig geweest. Helemaal verkleumd maar wel een leuke middag gehad. Kop soep deed toch veel goed daarna.
Vanavond komen er een paar mensen naar ons appartement, zijn van plan om met de paasvakantie een paar dagen naar Dublin te gaan, niks mis mee! Binnenkort ook maar eens gaan kijken wat ik de rest van die 3 weken uit ga spoken, hoop heel stiekem om een keer naar Celtic te kunnen. Klein tripje naar Glasgow!

Tot zover weer deze week, was een dagje te laat, maargoed.

Alaaf!

• 10 Maart 2014 - 13:58